Forum  Strona Główna

 1.3 vvt-i. Bierze olej.

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
buczan




Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:11, 18 Sty 2015    Temat postu: 1.3 vvt-i. Bierze olej.

Witam. Problem nie dotyczy akurat mojej YRV ale Teriosa 1 którego mam okazję kupić. Jest to model po lifcie. Gość mówi że bierze litr na 1000km. Dlatego mam pytanko czy te silniki przy przebiegu ok 200tys mają taki problem ? Prawdopobnie wystarczy wymiana pierścieni oraz uszczelniaczy. Nie orientujecie się jaki koszt jest takiej wymiany ?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabłudów

PostWysłany: Pon 0:24, 19 Sty 2015    Temat postu:

Wątpię aby to wystarczyło i wątpię w ten przebieg.
Nawet mój katowany K3-VET prawie nie bierze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buczan




Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 5:38, 19 Sty 2015    Temat postu:

Ciekawe... może coś z głowica jest bo auto 2 lata na gazie jeździło. Ja mam 160tys i troszeczkę bierze. W wujku google szukałem ale konkretnie o tym silniku nic nie pisało. Za to jakieś vvt-i pisało że tak mają bo pierścienie ze słabego materiału. Chyba to były pojemności 1.0 i 1.8.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabłudów

PostWysłany: Pon 10:19, 19 Sty 2015    Temat postu:

Litrowy EJ-VE/EJ-DE jest znany z tego, że potrafi się zużyć po 100tys. km. ale K3-VE/2SZ-FE nie miał takich przypadłości.
Myślę, że prawdziwy przebieg jest znacznie większy i nawet jeśli wymiana pierścieni pomoże to na bardzo krótko bo w cylindrach pewnie jest jajo?
Musi to ocenić mechanik. Test ciśnienia, test olejowy i po ewentualnym zrzuceniu głowicy pomiar owalu. Tylko mało któremu chce się te testy robić i zwykle oceniają na czuja.
To prowadzi do błędnych diagnoz i wpędzania w koszty. I co takiemu zrobisz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

PostWysłany: Wto 4:35, 20 Sty 2015    Temat postu:

Na LPG zawsze ubywa oleju ze względu na wyższą temperaturę spalania. Po zamontowaniu LPG w moim YRV zaobserwowałem zwiększone zużycie oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buczan




Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 4:47, 22 Sty 2015    Temat postu:

To chyba sobie daruję. Kolega mechanik też odradza bo jeśli faktycznie np uszczelniacze poszły to silnik mógł chodzić jakiś czas na bardzo niskim stanie oleju a wtedy panewki i reszta bd zajechana... dziś jadę oglądać Terioska sprzed liftu. Zobaczymy co to bd:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Eksploatacja i obsługa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin