Autor |
Wiadomość |
Filipaldi
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Śro 9:55, 02 Wrz 2015 Temat postu: asb - redukcja biegów |
|
|
Cześć. Szukam info odnośnie przyczyn opóźnionej redukcji biegów w asb. Otóż problem jaki zaistniał u mnie wygląda następująco. Jazda (4 lub nadbieg), puszczenie pedału gazu lub delikatne hamowanie, dojazd do skrzyżowania (do około 15-20 km/h) i cały czas 4. I to co najważniejsze: przy dodaniu gazu chwila(sekunda) zawieszenia i szarpnięcie (mocne!) Natomiast inny przykład: wyhamowuję prawie do zera i wtedy od prędkości, od około 20 km/h biegi redukują się (wskazanie z wyświetlacza) 4,3,1, czyli jakby opuszczał 2. Dodam, że podczas zwykłej jazdy, czyli zapinania biegów do góry skrzynia pracuję w miarę poprawnie, czyli bez specjalnie wyczuwanych zmian przełożeń (nie jest to w końcu dsg). Może ktoś spotkał się z czymś podobnym? Pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabłudów
|
Wysłany: Czw 12:58, 03 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie też trzyma dosyć długo jeśli jest bez gazu. Potrafi toczyć się 20km/h na trójce. Wystarczy jednak dotknąć pedału gazu i od razu redukuje. Tyle, że bez żadnych szarpnięć.
Szarpanie to albo problem w samej skrzyni albo sterowanie (niekontakt na którymś czujniku itp.). Są dwa czujniki wejściowy i wyjściowy. U mnie np. też szarpało i po odpięciu wtyczki jednego z nich, chyba wejściowego, okazało się, że styki są zaśniedziałe tak, że jeden w ogóle się rozpadł. Musiałem wymienić czujnik i oczyścić wtyk.
Prawdopodobnie woda dostała się do wtyku i latami korodowało?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Filipaldi
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pon 8:43, 07 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info. Porozpinam złącza, dokładnie obejrzę i potraktuje jakimś sprayem do styków. Ale z tego, co widzę mamy 4 wejścia/wyjścia z elektryką do skrzyni (2 na górze, jeden z przodu, jeden z tyłu). Wiesz , może, które są za co odpowiedzialne? Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabłudów
|
Wysłany: Pon 9:43, 07 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Dwa to są czujniki obrotów. Wejściowy i wyjściowy. Jeden jest od góry przy samym silniku a drugi też chyba od góry, bliżej nadkola.
Duży wtyk od frontu to sterowanie skrzynią a czwartego nie kojarzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Filipaldi
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Wto 8:52, 08 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Te czwarte wej/wyj to wiązka, która wychodzi z dołu skrzyni i jest spięta dużą, białą kostką kilkanaście cm za czujnikiem prędkości wejściowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|