Forum  Strona Główna

 Chcę mieć DAIHATSU.....tylko nie wiem które!

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Tomsko




Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:56, 23 Wrz 2012    Temat postu: Chcę mieć DAIHATSU.....tylko nie wiem które!

Cześć.
Tak jak wspomniałem w dziale "witających", zastanawiam się nad zakupem YRV.
Mam parę pytań odnośnie tego autka i w ogóle marki Daihatsu.
Dużo już przeczytałem o Daihatsu itd...jednak jest parę szczegółów których nie mogę znaleźć na sieci.
Może najpierw dlaczego Daihatsu a nie jakąś popularną markę....
Samochodem będzie jeździć żona (z dzieckiem), głównie po mieście. Właśnie sprzedaliśmy Hyunadaia Atosa który się idealnie do tego zadania nadawał, miał jednak dwie wady.
1. Zbyt słaby silniczek 1,0l (55KM).
2. Właściwie na maksymalnie 4 osoby.
Teraz przyszedł czas na coś nowszego, troszkę większego, mocniejszego...
jednocześnie chcę auto bez awaryjne i takie na które raczej się nikt nie połaszczy i będzie zwracać uwagę....

Ok a teraz parę pytań.
1. Blacha - wyczytałem gdzieś że o ile ogólnie Daihatsu są praktycznie bez awaryjne, to mają słabą blachę (przede wszystkim na nadkolach)?
2. Ile taki YRV pali w mieście (moja żona ma ciężką nogę, lubi depnąć i jeździ jak facet...).
3. Czy YRV ma łańcuszek rozrządu?, właściwie nie można się tego dowiedzieć, które silniki Daihatsu i modele aut mają łańcuszek a które pasek.

Właściwie to zastanawiam się nad YRV (2003-2004) LUB Sirionem 2005 (nowa buda) 1,0L - 69KM, którego idę oglądać jutro.
Tutaj mam zagrychę odnośnie nowoczesności silnika, bo YRV to pewnie starsza konstrukcja niż ten 3 cylindrowy z Yariski. Mam rację?.

Na razie wszystko.
Aktualnie straszna posucha z YRV na sieci.....może ściągnę z DE, ale to zawsze trochę ryzyko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

PostWysłany: Pon 5:30, 24 Wrz 2012    Temat postu:

Witaj kolego, odpowiem na twoje pytania bazując na swojej wiedzy i doświadczeniach. 1.3 posiada łańcuch rozrządu i dwa wałki rozrządu. 90KM przy takiej masie daje ok 10s do 100km/h. Właściwie blacha YRV jest dobrze zabezpieczona i tam gdzie nie jest uszkodzony lakier rdza nie wchodzi. Ale w każdym aucie jak uszkodzisz lakier to zardzewnieje jak się w porę nie pomaluje. Blacha nie jest ocynkowana. Odnośnie spalania to mnie pali średnio 7,5 l/100km/h
Pytasz dlaczego marka nie jest popularna? Polacy nie chcą jeździć małymi bezawaryjnymi autami, wolą niemieckie limuzyny, w których co dwa lata trzeba wymieniać zawieszenie. Osobiście uważam, że powoli ta sytuacja się zmienia. Części w większości są dostępne, tylko trzeba wiedzieć gdzie kupować, bo w osiedlowym sklepiku pan, który jeździ golfem II, nie będzie wiedział co to jest YRV.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomsko




Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:32, 24 Wrz 2012    Temat postu:

No to jestem po pierwszym kontakcie z marką Daihatsu.
Tak jak pisałem wcześniej byłem oglądać Siriona 1,0 (69KM?).
Pierwsze wrażenia:
Szeroki i wyższy od stojących obok VW Polo czy Seata Cordoba.
Dużo miejsca w środku, ze względu na malutką konsolę a'la motor, trochę surowy na przedniej desce.
Silnik (chyba 3-cylindrowy), specyficznie brzmi, trochę jakby niesymetrycznie, pewnie kwestia przyzwyczajenia.
Acha, zauważyłem że pali się jedna kontrolka od wody lub oleju taka woda z termometrem(pali się na biało lub żółto), to coś oznacza?

Kurdę podoba mi się.....aż żałuję, że nie mam możliwości zobaczenia chociaż na żywo YRV. Tak dla porównania (w Środę będę we Wrocławiu, może tam ktoś mieszka?).

Tak w ogóle są jakieś inne fora odnośnie Daihatsu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabłudów

PostWysłany: Czw 9:18, 11 Paź 2012    Temat postu:

Jeszcze odnośnie silnika to ten z YRV 1,3 jest fajniejszy od 3-cylindrowego w nowym Sirionie/Justy. Bardziej cichy, bardziej dynamiczny. To dokładnie to samo co silnik 2SZ-VE w Yarisie. Tylko inna nazwa i jakieś nieistotne detale. U mnie pali w mieście 6,2 - 6,5l./100km. Na trasie przy 100km./h. 4,8l. Oczywiście na łańcuchu.
Z resztą turbo, który ostatnio kupiłem pali tak samo jeśli się nie: "butuje".
YRV jest świetny bo niewielki z zewnątrz a obszerny wewnątrz. Do tego lekki i super neutralnie się prowadzi. Nie ryje nosem jak większość FWD. Co najwyżej może lekko tył zarzucić ale to łatwe do naturalnego skontrowania.
Blacha jednak jest cynkowana. Może nie po całości ale progi na pewno. W moim było otarcie na progu od butów. Podczas oczyszczania było widać wyraźnie warstwę ocynku.
Zauważyłem, że korozja pojawia się wyłącznie tam, gdzie ktoś uszkodził powłokę lakierniczą. Bardzo często końcówka przedniego zderzaka montowana jest przez blacharzy na metalowy wkręt zamiast kołka z tworzywa. Wtedy na bank przedni błotnik będzie od tego miejsca korodował.
To moje trzecie Daihatsu i stałem się ich fanem. Są naprawdę fajne.
Aha, większość części do YRV jest wspólna z Sirionem 2002-2004 (poliftowym). Tylko blacharka itp. jest inna. Jest tego mnóstwo na portalach aukcyjnych i z reguły taniej niż do popularnych aut.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Joki dnia Czw 9:21, 11 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

PostWysłany: Czw 19:22, 11 Paź 2012    Temat postu:

No to joki jesteś lepszy ode mnie. Ja mam tylko 2 daihatsu. Cuore z 1995 i YRv z 2000. Przymierzam sie do cuore VII lub jak się trafi w dobrej cenie YRV Gtti to także jest na celowniku.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Czw 19:23, 11 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dcsp52




Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:13, 14 Lip 2013    Temat postu:

watek chyba najbardziej rozwinięty na forum, a i tematem podobny
więc zapytam tutaj

czy ktoś zna odpowiedzi na owe pytania bo w manualu z rosyjskiej strony ani grama info o turbo sprężarkach

- jakie jest oznaczenie turbosprężarki w 1.3 gtti?
- jeśli nie macie info to może info czym chłodzone jest turbo olejem czy wodą ?
- czy sprężarka jest jednolitym odlewem strony cieplej -> żeliwa z kolektorem wydechowym?
- zna ktoś oznaczenie motoru ? podobno to silnik konstrukcji toyoty => yarisa ? są na to jakieś potwierdzone informacje ? bo może skrzynia z yarisa 1.5turbo 150ps by pasowała ?
- zna ktoś przełożenia skrzyni automatycznej ?
- jak wygląda sprawa trwałości skrzyni automatu i zmiany biegów z kierownicy ? widzę ze podobny patent jak ten który miałem w lexusie is300 - nie łopatki tylko przyciski na kole kiery ?
- wersje na europe maja 2 sondy lambda ?

auto mi się bardzo podoba jako miejski samochód na zakupy z jakimś tam potencjałem pod maska = dostęp do informacji jest jednak gorszy niż zły :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabłudów

PostWysłany: Pon 12:30, 15 Lip 2013    Temat postu:

Witam serdecznie.

dcsp52 napisał:
...
- jakie jest oznaczenie turbosprężarki w 1.3 gtti?

Może odczytasz?

Mi się nie udało.

Cytat:
- jeśli nie macie info to może info czym chłodzone jest turbo olejem czy wodą ?

Jeszcze jeden obrazek:

Pierwsza od dołu rurka idzie do chłodnicy. Pod nią w głębi jest przyłącze z bloku. Pozostałe dwie z obiegu oleju.

Cytat:
- czy sprężarka jest jednolitym odlewem strony cieplej -> żeliwa z kolektorem wydechowym?

Odkręcana od kolektora. Strony też rozłączalne.

Cytat:
- zna ktoś oznaczenie motoru ? podobno to silnik konstrukcji toyoty => yarisa ? są na to jakieś potwierdzone informacje ? bo może skrzynia z yarisa 1.5turbo 150ps by pasowała ?

K3VET czyli blok ten sam co 2SZ-FE. Inna głowica.
3SZ-VE podobno ma ten sam blok z rozwierconymi cylindrami? Jeśli to prawda to...

Cytat:
- zna ktoś przełożenia skrzyni automatycznej ?

1st Gear 2.730
2nd Gear 1.526
3rd Gear 1.000
4th Gear 0.696
Reverse 2.290
Final Drive Gear Ratio 3.749

Też szukam ręcznej, bo automat mi nie podchodzi. Od zwykłego YRV ponoć nie wytrzymuje momentu obrotowego? Tzn. w cywilnej jeździe daje radę ale na torze nie wytrzymuje nawet jednego dnia.
Wstawiają od Yarisa TS. Szkoda, że 6-biegowa od 1,8 nie pasuje... Chyba?
Jest mój watek na Toyota Club na ten temat...

Cytat:
- jak wygląda sprawa trwałości skrzyni automatu i zmiany biegów z kierownicy ? widzę ze podobny patent jak ten który miałem w lexusie is300 - nie łopatki tylko przyciski na kole kiery ?

Skrzynia ogólnie nie jest trwała. Tzn daje radę ale jest duży odsetek nagłych i niewyjaśnionych usterek nie wynikających z obciążenia.
Takie wnioski mozna wyciagnąc po lekturze angielskiego forum.

Cytat:
- wersje na europe maja 2 sondy lambda ?

Są dwie.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dcsp52




Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:18, 15 Lip 2013    Temat postu:

rewelacyjnie konkretnie treściwa odpowiedz - chyba pierwsza taka którą uzyskałem na polskich forach w pierwszych dniach pobytu na nich

wielkie dzięki

co do skrzyni to wiem gdzie stoi w mojej okolicy yaris 1.5 ts turbo ten 150 konny i z zestawu napędowego została właśnie już tylko skrzynia biegów Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabłudów

PostWysłany: Pon 20:30, 15 Lip 2013    Temat postu:

Pochwal się, bo szukam od pół roku Wink
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil




Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 16:52, 25 Gru 2013    Temat postu:

dcsp52 napisał:
...
- jakie jest oznaczenie turbosprężarki w 1.3 gtti?



To jest RHF4. Numer seryjny części 17200-97401-B.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamil dnia Śro 16:53, 25 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaremy




Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 11:52, 29 Lip 2014    Temat postu:

Podepnę się pod temat - przepraszam za off topa
Aby zadać pytanie muszę umieścić trzy odpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Eksploatacja i obsługa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin