Forum  Strona Główna

 silniczek regulacji świateł w YRV

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Darek
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

PostWysłany: Wto 19:58, 27 Gru 2011    Temat postu: silniczek regulacji świateł w YRV

Mimo zerowego zainteresowania tym forum przez posiadaczy YRV służę radą. I tak przy często występującej usterce w YRV psucia się regulacji reflektorów podaję link do zamiennika

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabłudów

PostWysłany: Nie 18:49, 12 Sie 2012    Temat postu:

Witam serdecznie.

Trzeba wyjąć cały reflektor aby wydłubać silniczek, czy da się to zrobić bezpośrednio?
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

PostWysłany: Wto 20:31, 21 Sie 2012    Temat postu:

Witaj Joki , Bóg cie tu zsyła. Postaraj się nie wyjmować reflektora bez konieczności. Jednak żeby się dobrać do silniczka trzeba oderżnąć tylną ściankę obudowy silniczka i wyjąć stary, wstawić nowy i zakleić taśmą.
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Wto 20:33, 21 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabłudów

PostWysłany: Wto 20:59, 21 Sie 2012    Temat postu:

Witam ponownie.

Widzę, że to chyba wklejka, więc jakoś powinien dać się wyrwać. Mam doświadczenie w rozklejaniu obudów sprzętu elektronicznego Wink
Zaskoczyło mnie, że padły obydwa. W każdym razie wszystko na to wskazuje. Na początku kiedy kupiłem autko raz sprawdziłem, że działały oba. Tzn. nie jestem pewny czy najpierw nie było tak, że nie działały? Już nie pamiętam. W każdym razie później działały a później już nie.
Rozebrałem pokrętło - wszystko OK. Działa, napięcie wyjściowe zmienia w normie. Masa i zasilanie jest. Tak samo na wtyczkach przy reflektorach. Jest zasilanie i masa, napięcie sterujące się zmienia a silniczki nie chodzą.
Nadal nie chce mi się wierzyć, że padły dwa na raz ale jeśli to jakaś przypadłość tego modelu to jestem w stanie uwierzyć.
Spróbuje wypruć jeden na początek.
Dziękuję za fotki!
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabłudów

PostWysłany: Czw 17:54, 11 Lip 2013    Temat postu:

Witam ponownie.

Właśnie wyciąłem klapkę za silniczkiem przy okazji rozbiórki auta do wymiany progów. Postanowiłem nie bawić się w łatki tylko wymienić w całości dolną część. Ale do rzeczy...
Zachodzę w głowę jak odczepiłeś silniczek od wyciętej klapki? On jest przymocowany w dwóch miejscach na niej.
Kiedy ciągnę za odcięta klapkę razem z silniczkiem, porusza się cały odbłyśnik, więc boje się aby czegoś nie urwać.
Jestem w kropce. Pomocy!
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

PostWysłany: Czw 19:04, 11 Lip 2013    Temat postu:

Yoki, te fotki wkleiłem z innego forum. U siebie zabieram się do wymiany silniczka od jakiegoś czasu. Ale.... Co do twojego problemu to myślę, że albo podważyć samą klapkę a silniczek zablokować , nie ciągnąc silniczka , albo obciąć ją jeśli trzyma się silniczka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabłudów

PostWysłany: Czw 22:14, 11 Lip 2013    Temat postu:

Ale numer! Myślałem, że wymieniałeś. Wygląda na to, że silniczek jest przykręcony długimi śrubkami przez cały przekrój do tylnej klapki? Nie da się tego wyrwać bez połamania. Być może trzeba mocniej pociągnąć żeby wyskoczył zatrzask przy odbłyśniku? Niestety tego nie wiem. Co to było za forum?
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabłudów

PostWysłany: Pią 12:53, 12 Lip 2013    Temat postu:

No i wytargałem. Nie da się tego zrobić na pewno na aucie, ale zdjęcie zderzaka to 10 minut...
Musiałem wyciąć dodatkowy otwór z boku obudowy reflektora, aby odblokować zatrzaski:

Środek otworu około 7-8cm od krawędzi tylnej (tej odciętej klapki) silniczka.
Silniczek z zatrzaskiem wygląda tak:

Ponoć na siłę można urwać te gniazdo plastikowe i wtedy jest problem.
Ma u mnie inny numer ale podejrzewam, że to wszystko zamienniki tak samo jak z końcówką 304...
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

PostWysłany: Pią 13:38, 12 Lip 2013    Temat postu:

Gratulacje, nie sądziłem że to takie skomplikowane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daamianno




Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:29, 04 Gru 2013    Temat postu:

hm...szczerze nie zwróciłem uwagi przy kupnie, ale przy przełącznikach od światła przeciwmgłowego, wycieraczek i ogrzewania tylnej szyby miałem dwie wolne zaślepki. Ostatnio ją wyciągnąłem i wygrzebałem wtyczki :p zapewne właśnie od silniczków. Tylko teraz nie wiem czy komuś się zepsuły silniczki i wywalił regulator, bo mu się nie chciało naprawiać przed sprzedażą czy zepsuł się regulator:]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabłudów

PostWysłany: Śro 21:46, 04 Gru 2013    Temat postu:

Chyba raczej silniczki. Regulator trudniej zepsuć. Nie sądze aby były wersje YRV bez regulacji. Jest nawet w najuboższym Cuore sprzed kilku lat przed YRV...
Przy okazji, jeśli ktoś będzie wycinał silniczek to lepiej zrobić to inaczej niż ja. Wyciąłem klapkę wewnątrz tego prostokąta i później miałem problem z zaklejeniem. To polipropylen, który się nie klei. Wykombinowałem jakieś wkręty i uszczelniłem folią samoprzylepną na gorąco ale znacznie lepiej byłoby obciąć po obwodzie pół centymetra poniżej krawędzi.
Wówczas wystarczyłoby okleić folią samoprzylepna po obwodzie.
Nawet ewentualne wzmocnienie takiego połączenia byłoby łatwiejsze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Joki dnia Śro 21:50, 04 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Eksploatacja i obsługa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin