Autor |
Wiadomość |
daamianno
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:09, 03 Lis 2013 Temat postu: Spalanie |
|
|
Witam wszystkich jestem tu nowy.
Niecały miesiąc temu kupiłem czarnego YRV 1.3 4WD. Po tygodniu jazdy zauważyłem że niepokojąco dużo pali, bo grubo ponad 8 litrów (Na ponad 18 litrach zrobiłem jakieś 210km). Pierwsze podejrzenia padły na sonde lambda i rzeczywiście była do wymiany. Niestety z nową sondą sytuacja nie uległa znaczącej poprawie a więcej pomysłów nie mam. Staram się jeździć ekonomicznie a pudełko dalej swoje pali.
Ktoś miał podobny problem? Prosiłbym o podzielenie się informacjami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Darek
Administrator
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głowno
|
Wysłany: Wto 2:12, 05 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
po mieście może tyle spalić. Wychodzi 8,57l/100km. W danych technicznych jest podane spalanie w mieście 8,3l/100km. Mój 1,3 spala ok 7,5l/100km w cyklu mieszanym i na wąskich oponach. A jaką masz szerokość opon?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Wto 2:21, 05 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
daamianno
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:06, 06 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Opony mam fabryczne więc to na pewno nie to. Jak dla mnie to troche dużo pali i tak ale być może to przez napęd na 4 kółka.:]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daamianno
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:12, 09 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno pytanie mam.
Jakie obroty są u was po odpaleniu na biegu jałowym?
U mnie zaraz po odpaleniu obroty sięgają ponad 1500. Po rozgrzaniu np na światłach silnik potrafi zwolnić spokojnie do 500. W innych YRV jest podobnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darek
Administrator
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głowno
|
Wysłany: Wto 16:20, 12 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
u mnie dokładnie około 500. Tak ma być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daamianno
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:14, 13 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
wczoraj byłem u mechanika i wymienił mi uszczelke pod przepustnicą i poluzował linke od gazu ale problem wysokich obrotów dalej występował. Dziś komputer powiedział że walnięta jest też pierwsza sonda, więc ją wymieniliśmy. Teraz obie sondy są nowe i zobaczymy jak będzie z obrotami. Mechanik też powiedział że na zimnym silniku obroty rzędu 1100 są dopuszczalne ponieważ silnik dąży do rozgrzania. Zobacze jutro rano jak będę odpalać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabłudów
|
Wysłany: Sob 9:48, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Witam serdecznie.
Spalanie na 99% wynika z napędu na 4 koła. Nawet kiedy jest dołączany zabiera mnóstwo energii.
Przejeździłem 315kkm Hondą CR-V. Normalnie paliła średnio 10l/100km. Pod koniec padły mi krzyżaki na wale. Wał został wyjęty i dwa tygodnie jeździłem tylko FWD. Spalanie spadło do 8l/100km. przy tym samym stylu jazdy. Ponowny montaż wału i wróciło do 10l.
Biorąc pod uwagę, że zwykłe YRV palił mi 6,5 do 7l. to 8l. przy 4WD wydaje się być normą.
Poza tym nie kombinuj tyle jeśli wszystko działa, bo tylko wydasz kasę niepotrzebnie i przekombinujesz. 1,5krpm na zimnym silniku jest normalne.
Piszesz o problemach z sondami a nie podajesz kodów błędów. One wcale nie muszą oznaczać uszkodzonej sondy. W 99% oznaczają problemy z czymś innym, które mogłeś sam spowodować przez niepotrzebne kombinowanie.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daamianno
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:06, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że spalanie spadło. Jak trochę pojeżdżę to będę miał pewność. Kodów błędów nie podaje bo mechanik mi jedynie na komputerze pokazał działanie obu sond. Pierwsza w ogóle nie reagowała. A obroty na zimnym silniku mozliwe że są normalne i po prostu ten typ tak ma:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabłudów
|
Wysłany: Sob 23:31, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Ciekaw jestem co Ci pokazał? Podłączył oscyloskop i pokazał przebieg napięcia na sondzie? Bo inaczej to nie ma czego pokazywać.
Niewykluczone, że Cie po prostu naciągnął na sondę? Kontrolka silnika się świeciła przed wymianą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daamianno
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 9:16, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Tak na oscyloskopie pokazał i porównał obie sondy. Pierwsza sonda nie dawała żadnego odczytu. Stała na zerze. Kontrolka się nie świeciła. Mechanik sam się mnie pytał czy świeciła czy nie. Póki co to widzę poprawę przynajmniej w spalaniu, bo obroty dalej są dość wysokie. Ale póki mniej spala to mi nie przeszkadza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
borygo5
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:45, 19 Lis 2013 Temat postu: 4wd |
|
|
no ten typ tak ma sam posiadam takiego
na tablicy wystawionego 4wd
obroty wyjątkowo w tym autku długo są ale to ssanie elektroniczne one tak maja na co dzień gazy zakładam do autek i pod kompem jest o.k
ale na gazie to 20zł 100km chyba ze szalejemy to nawet o 2l wzrośnie teraz albo pójdzie do ludzi albo na 15cali wskoczy i zostanie bo frajda jak nic a w ogóle teraz w zimę 4wd nada się bo po błotku fajnie ślizga się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daamianno
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:55, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
No na zime 4wd najlepsze:) w lecie już troche mniej, bo w 95% jeżdże po asfalcie. Jednakże wyczytałem taką opcje, żeby po prostu na lato zdjąć wał i zrobić FWD. Nie wiem jak to by działało ale wydaje mi się, że pomysł nie głupi. Wiele roboty nie trzeba a spalanie spadnie, zużycie opon i innych części też. Ale zimy jeszcze u mnie nie ma a co dopiero o lecie myślec ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
borygo5
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:07, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
ja niedawno przeżyłem osobiście wymianę sprzęgła w nim wiec powiem ci tak szkoda roboty dla 1 l paliwa 4wd zawsze sie przyda nawet jak deszczyk spadnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
buczan
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 7:33, 22 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Witam. Od ponad miesiąca mam takiego w wersji 4x4 i spalanie w miescie wynosi 7l. Mieszkam w Wiśle i niekiedy jeżdżę po stromych podjazdach gdzie trzeba na 1-szym biegu jechać. Wczoraj tankowalem i na 21l przejechalem 310km a ostatnio na 26l chyba 390km. Więc moim zdaniem coś za dużo pali bo 8l to mi pewnie w zimę weźmie kiedy napęd czesto będzie się dołączać. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daamianno
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:52, 22 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
no mi właśnie lekką ręką bierze 8, a jeżdże 60% miasto i 40% trasa. Buczan a jakie masz obroty na zimnym silniku? tzn rano po odpaleniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|