Forum  Strona Główna

 zakup yrv
Idź do strony 1, 2  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
bieniooo




Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:49, 12 Lut 2012    Temat postu: zakup yrv

Witam, jestem zainteresowany kupnem tego autka i jest kilka kwestii, które muszę wyjaśnić przed podjęciem decyzji, proszę w związku z tym o pomoc:
1. jaki jest koszt części zawieszenia (wahacze, łączniki stabilizatora) i gdzie ewentualnie można je dostać?
2. jaki jest koszt kompletnego sprzęgła?
3. czy silnik 1.3 to taka sama konstrukcja jak w toyocie yaris? - Jak wiadomo daihatsu wchodzi w skład koncernu toyota, a silniki te z zewnątrz są niemalże identyczne...
Z góry dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

PostWysłany: Wto 22:57, 14 Lut 2012    Temat postu:

Witaj, odnośnie tych punktów nie mogę dokładanie nic powiedzieć, dlatego że mój YRV przy przebiegu 180000 nie wykazuje nic co miałoby zakłucić porządek i zamącić w głowie szukaniem części. Mam go już 4 lata, zrobiłem nim 90 000. I jedynie wymieniłem filtry, olej i tłumik, bo zardzewniał.

Odp1 Sądzę, że te części o które pytasz można dostać używane w japan car, jakies 150 zł/sztukę. Oryginalne w salonach Daihatsu około 700 PLN/sztukę.

Odp 2 Na allegro około 800-900 zł
Odp 3 Podobna,kolego podobna, ale nie ta sama.

Decydując się na zakup YRV, masz bezawaryne auto, z zawieszeniem nie do zdarcia. Silnik po około 250 000 wyniana łańcucha rozrządu -2000 zł


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Wto 23:01, 14 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

PostWysłany: Wto 22:58, 14 Lut 2012    Temat postu:

Jeszcze mam pytanie, dlaczego chcesz kupić YRV ? Golfy są piękne...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bieniooo




Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:30, 15 Lut 2012    Temat postu:

Tak się akurat składa, że nie jestem fanem niemieckiej motoryzacji (no może poza porsche:P). Szukam auta dla mamy i rozważam yrv jako alternatywę da toyoty yaris Smile Z tego co piszesz widzę, że jest to dosyć bezawaryjne auto, jedyne co mnie niepokoi to problem z częściami, który poniekąd potwierdziłeś. Dzięki za cenne uwagi Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil




Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Nie 19:09, 08 Gru 2013    Temat postu:

Witajcie,
przyklejam się do tego tematu.

1. Ile poduszek powietrznych ma YRV?
2. W Wikipedii piszą, że każdy YRV z silnikiem K3-VE ma napęd 4x4, ale przeglądając Allegro, tak to nie wygląda. Jak to jest z tym napędem?
3. Na co warto zwrócić uwagę przy kupnie YRV? Nie mam tu na myśli sprawdzenia blachy, wytarcia pedałów, kierownicy, itp. Raczej typowe dla YRV. Regulację świateł..?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daamianno




Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:41, 08 Gru 2013    Temat postu:

kamilu, powiem Ci co wiem
1) YRV ma standardowo bodajże 6 poduszek (przynajmniej mój) czyli całkiem nieźle.
2) Z silnikiem 1.3 (87KM) są wersje zwykłe z napędem na przód i z napędem 4wd. Tych drugich jest mniej. Ja mam osobiście 4wd. W ogłoszeniu na pewno będzie wyraźnie zaznaczone jaka to wersja. Aczkolwiek to 4wd to dość prosta konstrukcja ze stałym podziałem momentu.
3) Przy zakupie zwracaj uwagę na to co przy zakupie każdego innego autka. Te autka mają sztywne zawieszenie, zwróć na to uwagę przy jeździe próbnej. Sprawdź jak pracuje sprzęgło. Czy łapie wysoko czy nisko. O blachach itp już nie mówię bo to oczywiste. Warto też go podpiąć pod komputer i posprawdzać błędy. Ja niestety miałem do wymiany obie sondy lambda:(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

PostWysłany: Pon 7:29, 09 Gru 2013    Temat postu:

pierwsze roczniki standardowo miały jedynie 2 airbagi dla kierowcy i pasażera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil




Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 11:02, 09 Gru 2013    Temat postu:

Dzięki daamianno, Darek,
rodzą się kolejne pytania:)
1. Czy są odczuwalne zalety lub wady napędu 4x4 w YRV?
2. Od jakiego rocznika będzie na pewno 6 poduszek?
3. Czy do przednich halogenów jest pociągnięta fabryczna wiązka i przełącznik w kabinie?
4. Jak mniej więcej oceniacie fabryczne audio? Ile jest głośników?
5. Czy plastiki kokpitu nie skrzypią?

Pozdrawiam!
Kamil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daamianno




Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:18, 09 Gru 2013    Temat postu:

1. Napęd jest odczuwalny, szczególnie teraz jak spadło troche śniegu. Akurat mieszkam na górzystym terenie.
2. W poduszkach powietrzych lepiej się orientuje Darek Smile
3. jeśli o przeciwmgłowych mowa to też sie tu nie orientuje. Moja wersja nie ma.
4. Fabryczne audio praktycznie nie istnieje. Jedynie są dwa małe słabe głośniczki na podszybiu. W drzwiach z przodu są miejsa pod głośniki ale bez kabli, z tyłu są miejsca z kablami.
5. YRV to japończyk. Plastików jest mnóstwo i w dodatku większość na zatrzaskach. Dla przykładu boczki drzwi trzymają się na 2 albo 3 śrubach i samych zatrzaskach. Denerwować może też plastikowa podłoga bagażnika, którą musiałem wyciszyć, gdyż podskakiwała na dziurach i sie tłukła. Jednak jak założysz dobre audio to nie powinno być problemu z plastikami :]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

PostWysłany: Wto 7:09, 10 Gru 2013    Temat postu:

jeśli chodzi o nowe części będę szczery. Daihatsu wycofało się z Europy i nowe daihatsu nie trafiają już na nasz kontynent. Niemniej nowe części można kupić. Ja jeżdżę już 5 lat YRV i do tej pory mam zdrowe zawieszenie, a jeżdżę sporo. Cena nowego wahacza to około 235Euro za sztukę po rabacie i możesz je zamówić w Niemczech.

[link widoczny dla zalogowanych]

lub w Polsce raczej na zamówienie za jedyne 857zł /sztuka

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Wto 7:40, 10 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil




Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 8:22, 10 Gru 2013    Temat postu:

daamianno, dzięki.

Darek, chyba omyłkowo odpisałeś na pierwszy post w temacie.
Ale to też dobrze. Z tego co wyczytałem, YRV ma wspólne części z Sirionem, a Sirion to bliźniacze auto do Toyoty Duet. Jako toyotowiec polecam toyodiy.com (numer wahacza to: 48710-97402). Można więc szukać na rynku po numerach toyotowskich.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabłudów

PostWysłany: Wto 9:21, 10 Gru 2013    Temat postu:

Zgadza się, większość części jest wspólnych z Sirionem. Jest mnóstwo używek na aukcjach i są tanie. Jeśli trzeba coś bardzo specjalnego i nie ma tego w Agmarze, to polecam sklep w Japonii: [link widoczny dla zalogowanych]
Właśnie kupiłem u nich czujnik wejściowy automatycznej skrzyni biegów, bo mi zniknął jeden styk i z dolutowanym długo nie pojeździłbym. Kosztował 20 dolarów. Nówka, prosto z magazynu Daihatsu. Do tego kupiłem filtr oleju automatycznej skrzyni bo zalecana wymiana razem z płynem ATF co 80kkm a mi właśnie stuknie 160kkm. Cena 27 dolarów. Do tego przesyłka 20 dolarów.
Nowy czujnik kosztuje w ASO Mitsubishi (bo oryginalny czujnik to produkt Mitsubishi) ponad 400zł. Używki ponad 120zł.
Filtr jest właściwie niedostępny w Polsce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil




Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 10:04, 10 Gru 2013    Temat postu:

Joki, to dzięki Tobie trafiłem tu z jakiegoś forum Toyoty. Nadal planujesz swap skrzyni?

Darek, a o Auto Szparagowa coś wiesz: [link widoczny dla zalogowanych] ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamil dnia Wto 10:05, 10 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

PostWysłany: Wto 11:30, 10 Gru 2013    Temat postu:

Ja również jestem fanem oryginalnych części używanych. Autoclub na Szparagowej w Łodzi miał wielkie plany. Otworzyli salon Daihatsu jedyny w Polsce. Niewiele sprzedali to i zamknęli salon. Crying or Very sad Serwis widzę że został, ale ja tam nie zajeżdżam , chyba że zajdzie taka potrzeba.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Wto 11:41, 10 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabłudów

PostWysłany: Śro 9:17, 11 Gru 2013    Temat postu:

kamil napisał:
Joki, to dzięki Tobie trafiłem tu z jakiegoś forum Toyoty. Nadal planujesz swap skrzyni?
...?

Jak najbardziej. Czekam tylko aż posiadaczom skrzyń znudzi się magazynowanie bo na razie ubzdurali sobie, że sprzedadzą je za ponad 2kzł. Jeden trzyma już ponad rok i powoli schodzi z ceny. Drugi jest świeży i jeszcze mu się wydaje, że zrobi interes życia Wink
Mój automat ma się dobrze poza dyferencjałem, który jest zużyty i trochę wyje. Nie mam więc presji na wymianę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Eksploatacja i obsługa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin