Autor |
Wiadomość |
bieniooo
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:49, 12 Lut 2012 Temat postu: zakup yrv |
|
|
Witam, jestem zainteresowany kupnem tego autka i jest kilka kwestii, które muszę wyjaśnić przed podjęciem decyzji, proszę w związku z tym o pomoc:
1. jaki jest koszt części zawieszenia (wahacze, łączniki stabilizatora) i gdzie ewentualnie można je dostać?
2. jaki jest koszt kompletnego sprzęgła?
3. czy silnik 1.3 to taka sama konstrukcja jak w toyocie yaris? - Jak wiadomo daihatsu wchodzi w skład koncernu toyota, a silniki te z zewnątrz są niemalże identyczne...
Z góry dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Darek
Administrator
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głowno
|
Wysłany: Wto 22:57, 14 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Witaj, odnośnie tych punktów nie mogę dokładanie nic powiedzieć, dlatego że mój YRV przy przebiegu 180000 nie wykazuje nic co miałoby zakłucić porządek i zamącić w głowie szukaniem części. Mam go już 4 lata, zrobiłem nim 90 000. I jedynie wymieniłem filtry, olej i tłumik, bo zardzewniał.
Odp1 Sądzę, że te części o które pytasz można dostać używane w japan car, jakies 150 zł/sztukę. Oryginalne w salonach Daihatsu około 700 PLN/sztukę.
Odp 2 Na allegro około 800-900 zł
Odp 3 Podobna,kolego podobna, ale nie ta sama.
Decydując się na zakup YRV, masz bezawaryne auto, z zawieszeniem nie do zdarcia. Silnik po około 250 000 wyniana łańcucha rozrządu -2000 zł
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Wto 23:01, 14 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darek
Administrator
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głowno
|
Wysłany: Wto 22:58, 14 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jeszcze mam pytanie, dlaczego chcesz kupić YRV ? Golfy są piękne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bieniooo
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:30, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Tak się akurat składa, że nie jestem fanem niemieckiej motoryzacji (no może poza porsche:P). Szukam auta dla mamy i rozważam yrv jako alternatywę da toyoty yaris Z tego co piszesz widzę, że jest to dosyć bezawaryjne auto, jedyne co mnie niepokoi to problem z częściami, który poniekąd potwierdziłeś. Dzięki za cenne uwagi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Nie 19:09, 08 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Witajcie,
przyklejam się do tego tematu.
1. Ile poduszek powietrznych ma YRV?
2. W Wikipedii piszą, że każdy YRV z silnikiem K3-VE ma napęd 4x4, ale przeglądając Allegro, tak to nie wygląda. Jak to jest z tym napędem?
3. Na co warto zwrócić uwagę przy kupnie YRV? Nie mam tu na myśli sprawdzenia blachy, wytarcia pedałów, kierownicy, itp. Raczej typowe dla YRV. Regulację świateł..?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daamianno
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:41, 08 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
kamilu, powiem Ci co wiem
1) YRV ma standardowo bodajże 6 poduszek (przynajmniej mój) czyli całkiem nieźle.
2) Z silnikiem 1.3 (87KM) są wersje zwykłe z napędem na przód i z napędem 4wd. Tych drugich jest mniej. Ja mam osobiście 4wd. W ogłoszeniu na pewno będzie wyraźnie zaznaczone jaka to wersja. Aczkolwiek to 4wd to dość prosta konstrukcja ze stałym podziałem momentu.
3) Przy zakupie zwracaj uwagę na to co przy zakupie każdego innego autka. Te autka mają sztywne zawieszenie, zwróć na to uwagę przy jeździe próbnej. Sprawdź jak pracuje sprzęgło. Czy łapie wysoko czy nisko. O blachach itp już nie mówię bo to oczywiste. Warto też go podpiąć pod komputer i posprawdzać błędy. Ja niestety miałem do wymiany obie sondy lambda:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darek
Administrator
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głowno
|
Wysłany: Pon 7:29, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
pierwsze roczniki standardowo miały jedynie 2 airbagi dla kierowcy i pasażera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 11:02, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki daamianno, Darek,
rodzą się kolejne pytania:)
1. Czy są odczuwalne zalety lub wady napędu 4x4 w YRV?
2. Od jakiego rocznika będzie na pewno 6 poduszek?
3. Czy do przednich halogenów jest pociągnięta fabryczna wiązka i przełącznik w kabinie?
4. Jak mniej więcej oceniacie fabryczne audio? Ile jest głośników?
5. Czy plastiki kokpitu nie skrzypią?
Pozdrawiam!
Kamil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daamianno
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:18, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
1. Napęd jest odczuwalny, szczególnie teraz jak spadło troche śniegu. Akurat mieszkam na górzystym terenie.
2. W poduszkach powietrzych lepiej się orientuje Darek
3. jeśli o przeciwmgłowych mowa to też sie tu nie orientuje. Moja wersja nie ma.
4. Fabryczne audio praktycznie nie istnieje. Jedynie są dwa małe słabe głośniczki na podszybiu. W drzwiach z przodu są miejsa pod głośniki ale bez kabli, z tyłu są miejsca z kablami.
5. YRV to japończyk. Plastików jest mnóstwo i w dodatku większość na zatrzaskach. Dla przykładu boczki drzwi trzymają się na 2 albo 3 śrubach i samych zatrzaskach. Denerwować może też plastikowa podłoga bagażnika, którą musiałem wyciszyć, gdyż podskakiwała na dziurach i sie tłukła. Jednak jak założysz dobre audio to nie powinno być problemu z plastikami :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darek
Administrator
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głowno
|
Wysłany: Wto 7:09, 10 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
jeśli chodzi o nowe części będę szczery. Daihatsu wycofało się z Europy i nowe daihatsu nie trafiają już na nasz kontynent. Niemniej nowe części można kupić. Ja jeżdżę już 5 lat YRV i do tej pory mam zdrowe zawieszenie, a jeżdżę sporo. Cena nowego wahacza to około 235Euro za sztukę po rabacie i możesz je zamówić w Niemczech.
[link widoczny dla zalogowanych]
lub w Polsce raczej na zamówienie za jedyne 857zł /sztuka
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Wto 7:40, 10 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Wto 8:22, 10 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
daamianno, dzięki.
Darek, chyba omyłkowo odpisałeś na pierwszy post w temacie.
Ale to też dobrze. Z tego co wyczytałem, YRV ma wspólne części z Sirionem, a Sirion to bliźniacze auto do Toyoty Duet. Jako toyotowiec polecam toyodiy.com (numer wahacza to: 48710-97402). Można więc szukać na rynku po numerach toyotowskich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabłudów
|
Wysłany: Wto 9:21, 10 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Zgadza się, większość części jest wspólnych z Sirionem. Jest mnóstwo używek na aukcjach i są tanie. Jeśli trzeba coś bardzo specjalnego i nie ma tego w Agmarze, to polecam sklep w Japonii: [link widoczny dla zalogowanych]
Właśnie kupiłem u nich czujnik wejściowy automatycznej skrzyni biegów, bo mi zniknął jeden styk i z dolutowanym długo nie pojeździłbym. Kosztował 20 dolarów. Nówka, prosto z magazynu Daihatsu. Do tego kupiłem filtr oleju automatycznej skrzyni bo zalecana wymiana razem z płynem ATF co 80kkm a mi właśnie stuknie 160kkm. Cena 27 dolarów. Do tego przesyłka 20 dolarów.
Nowy czujnik kosztuje w ASO Mitsubishi (bo oryginalny czujnik to produkt Mitsubishi) ponad 400zł. Używki ponad 120zł.
Filtr jest właściwie niedostępny w Polsce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Wto 10:04, 10 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Joki, to dzięki Tobie trafiłem tu z jakiegoś forum Toyoty. Nadal planujesz swap skrzyni?
Darek, a o Auto Szparagowa coś wiesz: [link widoczny dla zalogowanych] ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamil dnia Wto 10:05, 10 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darek
Administrator
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głowno
|
Wysłany: Wto 11:30, 10 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Ja również jestem fanem oryginalnych części używanych. Autoclub na Szparagowej w Łodzi miał wielkie plany. Otworzyli salon Daihatsu jedyny w Polsce. Niewiele sprzedali to i zamknęli salon. Serwis widzę że został, ale ja tam nie zajeżdżam , chyba że zajdzie taka potrzeba.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Wto 11:41, 10 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabłudów
|
Wysłany: Śro 9:17, 11 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
kamil napisał: | Joki, to dzięki Tobie trafiłem tu z jakiegoś forum Toyoty. Nadal planujesz swap skrzyni?
...? |
Jak najbardziej. Czekam tylko aż posiadaczom skrzyń znudzi się magazynowanie bo na razie ubzdurali sobie, że sprzedadzą je za ponad 2kzł. Jeden trzyma już ponad rok i powoli schodzi z ceny. Drugi jest świeży i jeszcze mu się wydaje, że zrobi interes życia
Mój automat ma się dobrze poza dyferencjałem, który jest zużyty i trochę wyje. Nie mam więc presji na wymianę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|