Autor |
Wiadomość |
kamil
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Nie 19:52, 15 Gru 2013 Temat postu: Skrzynia automatyczna/Tiptronic |
|
|
Skrzynia w tej wersji ma dwa tryby pracy.
Zwykły (automatyczny) i po przełączeniu włącznika nad gniazdem zapalniczki sterowany ręcznie przyciskami na kierownicy.
Jak działa dokładniej drugi tryb? Co się dzieje kiedy obroty dochodzą do odcięcia, a nie przełączę biegu na wyższy? Czy w czasie jazdy czy na postoju można majdrować czy przełączniku Steering Shift?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabłudów
|
Wysłany: Pon 9:19, 16 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
W trybie ręcznym ciągnie do odcięcia. Automatycznie tylko redukuje, kiedy obroty spadają poniżej wolnych.
Na postoju nie możesz zmieniać. Jeśli w czasie jazdy jest za mała prędkość dla kolejnego biegu to też nie da się zmienić. Jest tylko: "beep".
W praktyce dwójkę można wrzucić od razu po ruszeniu. Zdarza się nawet, że redukując biegi i hamując silnikiem można się zatrzymać na chwilę na dwójce i z niej ruszyć.
Trójka wchodzi po przekroczeniu 20km./h (licznikowe). Czwórka tuz przed 40-stką (licznikową).
Aha, nadbieg (piątka) włącza się tylko w trybie automatycznym.
Ogólnie irytuje. Jak każdy automat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 10:30, 16 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
A czy możesz w trakcie jazdy zmienić z trybu automatycznego na ręczny i vice versa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabłudów
|
Wysłany: Wto 9:23, 17 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Tak, dowolnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 10:44, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Joki,
chyba znalazłem skrzynię, którą prezentowałeś na forum Toyoty.
Jest to skrzynia od Daihatsu Copen:
Przy czym to zdjęcie pochodzi od wersji 1.3 N/A
Jeśli turbo ma ten sam dzwon, to powinna podejść. Jedyne co mnie dziwi, to że Copen Turbo ma pojemność 0.7l i moment 100-110Nm, więc nie wiem czy by się nadała.
A tu z turbo:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamil dnia Śro 12:50, 18 Gru 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabłudów
|
Wysłany: Czw 9:42, 19 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Ta z 1,3 to standardowa skrzynia, taka sama jak w YRV NA i Sirionie. Pasuje jak najbardziej ale do codziennej jazdy ma takie sobie przełożenie główne. No i ponoć nie wytrzymuje na torze.
Dlatego szukam tej od Materii 1,5. Przełożenie główne jest prawie takie same jak w 1,3T i ponoć potrafi się oprzeć momentowi obrotowemu.
Skrzynia od 0,7 wygląda, że nie podejdzie. Przełożenie główne ma w ogóle beznadziejne (5,545). Zwykły 1,3NA ma 4,266 a 1,3T 3,749. Skrzynia od Materii 1,5 nie udało mi się ustalić dokładnie ale sądząc po wersjach AT i prędkości maksymalnej musi mieć między 3,8 a 4,0. Wygląda tak:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Czw 10:04, 19 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Tak, masz rację. Zasugerowałem się tym, że skoro Copen N/A ma taką skrzynię, to Turbo również, i dodatkowo będzie mieć pojemność większą niż 0.7, ale rzeczywistość okazała się inna
Jakie elementy i czynności są wymagane przy swapie skrzyni?
P.S. Swoją drogą w tym ogłoszeniu skrzynia od Materii wygląda inaczej ) [link widoczny dla zalogowanych]
P.P.S. Masz może zdjęcie skrzyni od Toyoty Yaris TS?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamil dnia Czw 10:10, 19 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabłudów
|
Wysłany: Czw 21:43, 19 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Niestety zdjęcia skrzyni od TS-a nie udało mi się znaleźć. Idealna byłaby od TS Turbo. Przełożenie i wytrzymałość na moment ale chyba jest tak unikalna, że marne szanse.
O ile w ogóle pasuje. Niby blok ten sam ale 2SZ-FE w Yarisie też ma ten sam blok a dzwon skrzyni wygląda zupełnie inaczej. Zastanawiam się jak to możliwe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 14:54, 20 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Joki,
a przemyślałeś inne kwestie, np. przeprogramowanie ECU, zmianę półosi?
Nie wiem czy są wymagane.
PS. Skrzynia od Yaris TS (1NZ-FE)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamil dnia Pią 17:48, 20 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabłudów
|
Wysłany: Sob 9:19, 21 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Na angielskich forum można przeczytać, że skrzynia od TS-a pasuje ot tak, po prostu w co nie chce mi się wierzyć widząc zdjęcia w sieci.
Półosie ponoć pasują do skrzyni od Materii bo to de facto wzmocniona skrzynia YRV NA.
Co do ECU nie mam pewności ale na mój rozum to powinno wystarczyć ustawienie wybieraka biegów od automatu na N. Tzn. odpowiednie zwarcie styków, bo sam wybierak będzie zbędny. Wtedy silnik pracuje normalnie, niezależnie od prędkości.
W UK to popularna przeróbka, więc nie może być jakoś bardzo skomplikowana.
Oczywiście trzeba byłoby dojść do tego metoda prób i błędów bo dostęp do wiedzy jest bardzo słaby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 11:49, 23 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
(Z Daihatsu Terios)
Transmission gear ratio 3SZ-VE
5M/T 1st:3.769 2nd:2.045 3rd:1.376 4th:1.000 5th:0.838 Rev:4.128
4A/T 1st:2.731 2nd:1.526 3rd:1.000 4th:0.696 Rev:2.290
Final reduction gear ratio 3SZ-VE
5M/T 5.125
4A/T 5.571
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamil dnia Pon 11:51, 23 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 18:48, 23 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Manual w YRV Turbo.
Nie wygląda na to, że zmieniał półosie, nie wiadomo też czy coś grzebał przy ECU.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabłudów
|
Wysłany: Wto 9:49, 24 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Terios ma inne przełożenia. Trzeba szukać Daihatsu Materia, Toyota bB, Subaru DEX, Scion bB z silnikiem 3SZ-VE.
Link bardzo pomocny. Co prawda to wersja japońska z dźwignią przy kierownicy ale to szczegół.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamil
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 16:47, 25 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Kolejny link: [link widoczny dla zalogowanych]
Oryginał: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|